סיור בר מצווה און ליין

סיור בר מצווה און ליין

סיור בר מצווה הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה של נערי בר מצווה בכל המגזרים, החל מהמגזר החרדי, דרך המגזר הדתי לאומי וכלה במגזר החילוני. בכל מגזר נהוג לקיים סיור שונה שמתאפיין בערכים הייחודיים של כל מגזר, אך ללא ספק ישנם סיורים שמתחברים טוב יותר עם ערכי הבר מצווה ביחס לסיורים אחרים. מטרתו של סיור הבר מצווה הוא לחבר את הנער הצעיר עם עולם המצוות, עם השורשים והמורשת היהודים ועם אורח החיים היהודי. סיורים אלה מתקיימים באזורים שונים ברחבי הארץ, אך ללא ספק שני האתרים המתאימים ביותר לעריכת סיור בר מצווה הם הכותל המערבי והרובע היהודי מחד ועיר האבות חברון ומערת המכפלה מאידך. בעידן הקורונה, עידן בו נמנע מאיתנו לחוות חוויות כאלה בגוף ראשון, עומדת בפניכם לשלוח את בינכם לחוויית סיור בר מצווה און ליין, עליה נדבר בשורות הבאות.

למידע נוסף לחצו כאן

מה כולל סיור בר מצווה און ליין?

ובכן, סיור בר מצווה הוא סיור בן מספר שעות שעובר דרך אבני דרך חשובות בהיסטוריה היהודית, כשבכל אבן דרך מקבלים הנערים הדרכה מעמיקה על אותה אבן דרך, על מקומה והשפעתה על ההיסטוריה היהודית, על הדמויות ההיסטוריות שמעורבות בה וכמובן על ההיבטים הדתיים והיבטי המורשת של אותה אבן דרך. כאמור, אבני דרך אלה פרושות לכל אורכה ורוחבה של ישראל וקבוצות שונות של בני נוער בגיל הבר מצווה, בוחרות אבני דרך שונות דרכן מתחברים הנערים אל המהות של הגיל ומשמעותו. יחד עם זאת, בכדי להתחבר אל ערכי היהדות האותנטיים והעמוקים ביותר ובכדי לקבל ערך דתי מקסימלי בסיור, מומלץ בהחלט לערוך את הסיור בהנחיית גופי דת שמתמחים בתחום זה וכדאי גם לבחור באתרי מורשת יהודים בולטים כמו הכותל ומערת המכפלה.

סיור בר מצווה און ליין

כיצד מבוצע הסיור?

ובכן, סיור בר מצווה און ליין מבוצע בקבוצות ואורך כשעה וחצי עד שעתיים. הסיור מבוצע באמצעות תוכנות און ליין שונות דרך אתר האינטרנט של הגורם שעורך ומנהל את הסיור. במהלך הסיור אמורים המשתתפים להיות מסוגלים לקיים אינטראקציה עם המדריך וליהנות מתקשורת דו כיוונית עמו. כאמור, מאחר ובעידן הקורונה נדרשים פתרונות יצירתיים שעושים שימוש רב בטכנולוגיות האון ליין, גם בתחום של סיור בר מצווה און ליין, המדריך הוא למעשה האדם היחיד שמבצע את הסיור בפועל כשהמשתתפים חווים את הסיור דרך מסך המחשב. דווקא במקרה זה, ישנה חשיבות רבה מאוד לעומק שיודע הגורם המנהל להציע, יותר מאשר בכל סיור רגיל אחר.

תפילין חברון הוא מפעל שהוקם על ידי צוות של סופרי סת”ם ורבנים בעיר האבות חברון בסמוך למערת המכפלה. במסגרת פעילות היודאיקה והסת”ם של תפילין חברון, תוכלו גם להצטרף למסגרת סיור בר מצווה און ליין וליהנות מסיור מעמיק, מהנה ומעורר מחשבה. לפרטים נוספים, צרו קשר עוד היום בטלפון 1-800-300-120.