ספר תורה כתב ספרדי כשר ומהודר

בתפילין חברון שבסמוך למערת המכפלה תוכלו להזמין ספרי תורה מהודרים וכשרים בגדלים, רמות ונוסחים שונים, לרבות ספר תורה כתב ספרד. מדובר בספרי תורה הנכתבים בקפידה על גבי קלף משובח על ידי כותבי סת”ם מוסמכים ומנוסים, בוגרי ישיבות, ישרים ויראי שמים, באיכות גבוהה ביותר ובהתאם לדרישות ההלכה. הספרים מוצעים בהתאמה אישית מלאה עבור מחירים הוגנים ועם אחריות מקיפה.

על נוסח ספרד

נוסח ספרד לכתיבת ספרי תורה מקורו בקהילות היהודיות אשר הוגלו לספרד אחרי חורבן בית ראשון ועד גירושם לפני כחמש מאות שנה. במהלך שהותם בספרד גובשה צורת אותיות הכתב באופן אחיד ביותר. כתב זה כונה בהמשך על ידי רבי יעקב מעמדין זצ”ל ככתב מור וקציעה.

כותבי סת”ם מוסמכים ומנוסים

ספרי תורה בנוסח ספרד נכתבים אצלנו על ידי סופרי סת”ם מוסמכים ויראי שמים, מנוסים בכתיבת ספרי תורה בגדלים שונים וברמה גבוהה ביותר. בין סופרי הסת”ם שלנו תוכלו למצוא את הרב שמואל אסבן, הרב נריה צוביירי, הרב ברוך כוכב, הרב נפתלי בוצקו והרב מנחם רענן. אתם מוזמנים לפגוש את סופרי הסת”ם ולבחור מתוכם את המתאים ביותר לספר התורה שלכם.

ייחוד צורת הכתב של ספרי תורה בנוסח ספרד

בתור התחלה, חשוב לציין כי ההבדלים בין נוסחי כתב של ספרי התורה השונים אינו במהות. הם אינם נבדלים אחד מהשני בתוכן ובכל נוסח תמצאו את אותם אותיות מילים ומשפטים. ההבדל בנוסח ספרד בא לידי ביטוי בעיקר בסגנון כתיבת האותיות. בנוסח ספרד הכתב הינו בעל קו אחיד ונהוג לכנותו מור וקציעה או וועליש. צורת כתיבה זו הינה קלה ופשוטה יותר מנוסחי אשכנז.

עיטורים של ספרי תורה בנוסח ספרד

מרכיב ייחודי נוסף של ספרי תורה בנוסח ספרד הינו העיטורים. בקהילות ספרד נהוג לשים את ספר התורה בתיק מהודר שיכול להיות עשוי מעץ שגולף, מבד קטיפה או מריקועים של זהב וכסף. זאת בעוד שבנוסח אשכנז מגללים את ספר התורה על מוטות עץ ועוטפים אותו בבד קטיפה מעוטר בפסוקים ובאיורים שונים, למשל של כתרים או אריות.

הזמנת ספר תורה בכתב ספרד

להזמנת ספר תורה בכתב ספרדי בהתאמה אישית מלאה, לקביעת פגישה וקבלת עוד מידע בנושא, הגיעו לחנות שלנו בשעות הפתיחה, השאירו פרטיכם באתר או צרו קשר עם תפילין חברון בטלפונים 1-800-300-120 ו- 052-4295577 .